شیرازه دوزی چگونه انجام می شود؟

در اصل می توان اینگونه تعریف کرد که شیرازه دوزی فرش با استفاده از نوارهایی انجام می شود که در قسمت های طولی فرش از ابتدا تا انتها به همدیگر دوخته می شود

شیرازه دوزی:

در اصل می توان اینگونه تعریف کرد که شیرازه دوزی فرش با استفاده از نوارهایی انجام می شود که در قسمت های طولی فرش از ابتدا تا انتها به همدیگر دوخته می شود. این کار به این دلیل انجام می شود که لبه های فرش مقاوم شده و انجام شیرازه دوزی باعث مقاومت و دوام بیشتر فرش می شود. فرش ها با استفاده از انجام این کار ساییده نخواهند شد. شیرازه دوزی در بسیاری از قالیشویی ها انجام می شود اما باید بدانید خدماتی که قالیشویی ابریشم برای شما انجام می دهد منحصر به فرد است. این قالیشویی شیرازه دوزی را به دست افرادی بسیار زبردست و حرفه ای انجام می دهد. در ادامه این مقاله کارشناسان قالیشویی ابریشم نحوه انجام شیرازه دوزی را برای شما بیان خواهند کرد.

قالیشویی و ارزش فرش ها:

گاهی ارزش و قدمت یک قالی از روی شیرازه های پاره شده مشخص می شود به شکلی که کارشناسان این موضوع را تشخیص خواهند داد. اگر شیرازه های فرش مشکل داشته باشند سریعا متخصصان قالیشویی ابریشم آنها را ترمیم می کند با توجه به اینکه این کاری بسیار سخت است و زمان زیادی را باید برای این کار قرار داد. اگر تنها پود شیرازه نیاز به ترمیم داشته باشد، قطعا سرعت کار بالاتر می رود.

بازسازی قالی هایی که کوچکتر هستند برای شیرازه دوزی به صرفه تر و از لحاظ زمانی و هزینه بهینه تر است.

روش های شیرازه زنی و نوار دوزی در ایران:

شیرازه زنی و نوار دوزی در  کناره فرش های قدیمی و تخریب شده انجام می شود، برای اطلاع بیشتر، ما در این قسمت از مقاله به دو روش مهم انجام شیرازه دوزی در ایران اشاره می کنیم. این دو روش از روش های قدیمی و پر کاربرد در میان قالیشویان حرفه ای است. این دو روش عبارتند از:

1- استفاده ازپشم برای فرشهای با کیفیت پائین تر نسبت به فرش های ابریشم گل ابریشم و چله ابریشم
2- استفاده از الیاف مرینوس برای فرشهای ابریشم گل ابریشم و چله ابریشم که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

چگونه شیرازه دوزی انجام می شود؟

در شیرازه دوزی ابتدا باید بدانید که قالی به چارچوبی نصب خواهد شد به شکلی که بین چارچوب و لبه شیرازه باید پنج تا شش اینچ فاصله قرار بگیرد، قالی بر روی چارچوب کاملا کشیده می شود و این فرایند به صورتی انجام می شود که شیرازه دوزی از پایین به بالای قالی صورت گیرد.   از میخ ها برای ثابت ماندن تارها بر روی چارچوب استفاده می شود. به میخ ها فاصله دهید و طوری انها را بر روی چارچوب قرار دهید که میخ های بالا و پایین موازی همدیگر باشند.

برای تارهای شیرازه از نخ هایی استفاده کنید که حداقل 5 تا 6 اینچ از خود قالی رد شده باشد. سپس نخ ها از طریق میخ ها کشیده می شوند باید میزان کشیدگی نخ ها در شیرازه دوزی کاملا توسط یک کارشناس تنظیم شود.

 نخ را  تا حدودی بزرگتر از زیرساخت قالی قرار دهید و اگر برای پود در زمینه قالی پود شیرازه لازم است باید نخ مناسب توسط کارشناس انتخاب شود. کارشناسان قالیشویی گل ابریشم در این مورد بهترین را انتخاب می کنند. با استفاده از دو پود شیرازه و پود زمینه می توانید شیرازه دوزی را شروع کنید، از دو سوزن برای این نوع پودها استفاده کنید.

شیرازه هایی که دوخت زده می شوند همیشه موازی و مرتب نیستند گاهی بافنده انها را ممکن است با خمیدگی و یا کج ببافد، البته این کار باید مجدد انجام شود اما اگر دست یک بافنده قوی کار شیرازه دوزی را انجام دهد نیازی نیست نگران باشید. کارشناسان قالی شویی گل ابریشم تمامی خدمات شیرازه دوزی را به شکل حرفه ای انجام می دهند.

قالیشویی گل ابریشم:

به محض اینکه تماس تلفنی با ما داشته باشید و آدرس منزلتان را اعلام کنید، دو نفرازافراد متخصص به همراه ماشین مخصوص و سایر تجهیزات در محل حاضر می شوند. قالیشویی گل ابریشم بامجوز رسمی در تمامی نقاط تهران دارای شعبه می باشد. این قالیشویی از آب و بهترین شامپو ها  استفاده میکند . در این قالیشویی برای خشک کردن فرش ها بعد از آب گیری، منطقه ای بسیار بزرگ در نظر گرفته شده است و از خشک کن های گازی استفاده می شود. همه ی تلاش ما این است که فرش های شما به بهترین نحو تمیز شوند. به شماره تلفن های قالیشویی مطمئن شوید به جز شماره درج شده روی سایت با شماره دیگری تماس نگیرید .

برترین قالیشویی،رفوگری،مبل شویی، این قالبشویی به شکل رسمی عضوی از قالیشویان تهران است. و خدمات معمول قالیشویی از جمله لکه برداری و ریشه زنی و شیرازه دوزی را انجام می دهد. هم چنین شستشوی قالی های ابریشم و قدیمی را به بهتربن نحو انجام خواهد داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سفارش همین حالا کلیک کنید 021-8694 سفارش آنلاین